-
- לאחרונה התקבל תיקון לחוק הגנת הצרכן (תיקון מספר 61) [1] לפיו הרשות להגנת הצרכן תקים מאגר טלפונים של צרכנים המעוניינים להגביל פניה שיווקית אליהם מאת עוסקים.לכשיקום המאגר יאסר על העוסקים לפנות לצרכנים שמספרי הטלפון שלהם רשומים במאגר במטרה לשווק או למכור מוצרים או שירותים לרבות במטרה לשכנע את הצרכנים להסיר את מס’ הטלפון שלהם מהמאגר.
- בטרם יבקש עוסק לפנות לצרכן בפניה שיווקית יהיה עליו לוודא שמס’ הטלפון של אותו הצרכן אינו מצוי במאגר. מי שיפר הוראות אלה ניתן יהיה להטיל עליו בהתאם לכללים מסויימים עיצום כספי.
- לאיסור יהיו מספר חריגים . לדוגמא, צרכן שפנה מיוזמתו לעוסק ונתן לו הסכמה מפורשת לפניה שיווקית אליו. הסכמה מפורשת ככל שתינתן תהיה בתוקף לשנה אחת בלבד. הצרכן יוכל לחזור בו מההסכמה בכל עת. נטל ההוכחה לעניין הסכמת הצרכן לקבל פניות שיווקיות ותוקפה יחולו על העוסק.
- כדאי לשים לב לתיקון החדש לחוק. מי שנקעה נפשו מהטרדות טלפוניות מצד עוסקים שונים (משווקים ומוכרים מוצרים ו/או מספקים שירותים) יוכל לעקוב אחר הקמת המאגר וכניסת התיקון לחוק לתוקף ולוודא שמספר הטלפון שלו יכלל במאגר. יתכן ופתרון זה יקל באופן משמעותי על הטרדות חוזרות ונשנות בעקבות פניות עוסקים לעיתים באופן מטריד, בשעות לא נוחות ולעיתים תוך הפרעה של ממש.
[1] התיקון לחוק פורסם ב – 24.11.20 / ספר החוקים 2871 וכניסתו לתוקף 18 חודשים מיום הפרסום קרי 24.5.22.